Kategorie
 
 
 
 
 
Ostatní

Fairy = německá Jar

Znáte Fairy prostředek pro ruční mytí nádobí od Procter & Gamble. Možná jste se setkali spíše s českou verzí pod názvem Jar. Jakou historií prošla značka německého Jaru a proč byste měli koncentrované složení Fairy vyzkoušet i Vy?

Fairy = německý Jar

 

Historie značky Fairy

Fairy logo

 

Značka nahradila německý saponát Spüli. V roce 1991 byla spuštěna reklama pro značku Fairy ve Španělsku, která se stala základem také pro německou verzi propagace této značky. Na českém trhu se setkáváte se značkou spíše pod názvem Jar. Německou kvalitu tedy rozeznáte jednoduše podle názvu značky. V roce 2000 se v rámci mezinárodní standardizace pokusili název značky Fairy zaměnit za Dawn. Avšak po drastickém poklesu prodejů se vrátila společnost v roce 2003 k původnímu názvu Fairy.

 

Čím je Fairy výjimečné?

Čím je Fairy výjimečné?

Nádobí je součástí našeho života a špinavé nádobí se může rychle hromadit. Potom ho obvykle omyjeme se saponátem na nádobí. Zamysleli jste se však někdy nad tím, z čeho je vyroben váš prostředek na mytí nádobí?

 

  • Fairy Ultra je koncentrovanější než běžný prostředek na mytí nádobí. Každá kapka nabízí více čisticí síly a tím umožňuje úsporu spotřeby saponátu.
  • Vynikající schopnost Fairy rozpouštět mastnotu také umožňuje spotřebitelům mýt nádobí při nižších teplotách. Jen snížením teploty vody z 50°C na 30°C můžete ušetřit energii a snížit svoji uhlíkovou stopu na polovinu.
  • Méně lahví znamená méně plastů. Od roku 2017 společnost Procter & Gamble uvádí na německý trh limitovanou edici Fairy: první láhev Fairy vyrobenou ze 100 procentního recyklátu. Sestává ze 100 procent recyklovaného materiálu (kromě uzávěru a štítku), z čehož 10 procent tvoří plast, který pochází z moří, jezer a řek a byl sklizen na plážích. Cílem limitované edice je zvýšit povědomí o důležitosti recyklace v domácnosti a podnítit spotřebitele k přehodnocení.
  • Fairy je součástí globálního hnutí, jehož cílem je každoročně recyklovat 8 000 tun plastů ze skládek pro opětovné použití v průhledných plastových lahvích. Každá plastová láhev Fairy o objemu až 650 ml se skládá z 50 procent z recyklovaného materiálu. Průhledné láhve jsou plně recyklovatelné.
  • Fairy šetří životní prostředí i díky svým kapslím do myčky nádobí. Díky mytí nádobí v myčce ušetříte nejen množství saponátu spotřebovaného na umytí špinavého nádobí, ale především také množství spotřebované pitné vody.

 

Co je saponát na nádobí?

Co je saponát na nádobí?

Prostředky na mytí nádobí jsou na trhu od roku 1958. Jejich úkolem je opět čistit nečištěné nádobí, hrnce a pánve. Složky detergentů jsou proto optimalizovány tak, aby rozpouštěly zbytky jídla – většinou sacharidy, bílkoviny a tuky. Největší roli zde hrají tuky, které jsou obtížně rozpustné ve vodě. Jejich složení sestává především:

 

  • Tenzidů: Nejdůležitější složkou prostředku na mytí nádobí jsou tedy tenzidy, které rozpouštějí tuk a váží ho ve vodě. V závislosti na produktu jsou obvykle obsaženy v koncentraci 5-40%.
  • Alkoholy a soli: Alkoholy a soli spojují složky čisticího prostředku, aby bylo dosaženo konzistence.
  • Parfémů: Parfémy zabraňují nepříjemným pachům při oplachování.
  • Zvlhčujících látek: Některé saponáty obsahují také zvlhčující látky na ochranu pokožky.

 

Vyzkoušeli jste už novinku Fairy Naturals?

Fairy Naturals

Nové varianty saponátu Fairy se 100% přírodní vůní nebo 0% parfémem a barvivy nabízejí šetrnost k životnímu prostředí s ověřenou schopností rozpouštět mastnotu. Ideální pro spotřebitele, kteří hledají produkty s přírodními složkami, Fairy vyvinula řadu 100% přírodní vůně. Dvě nové vůně „Fairy Lavender & Rosemarya Fairy Bergamot & Ginger“ obsahují 100% přírodní vůně, které se získávají z trvale udržitelného pěstování. Pro spotřebitele, kteří se chtějí obejít bez parfemace v prostředku na mytí nádobí, je zde třetí varianta Fairy 0% parfém a barviva“, která je bez barvy a vůně. Zaručují nejlepší čistící výkon i s vlažnou vodou.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verze